Slumra inte på jobbet, tack.



Godkväll!

Där satt jag och väntade flitigt på att bussen skulle stanna till vid våran hållplats, men icke. Istället fortsätter den vägen fram och jag tänker snabbt att det kanske beror på "vägbyggandet" som sker i området och väntar förnöjt om än aningen irriterat på nästa hållplats. Men till min förvåning glider vi snabbt förbi även den och jag tar mig med bestämda kliv fram till chauffören som sitter där med trötta ögon. "Oj, jag såg inte alls att någon tryckt stopp" säger hon när jag försiktigt undrar vad hon pysslar med.
Detta skulle ju inte vara någon större fara om inte fallet var så att detta skett förut, inte en gång utan många. Att lantsortsbussen susar förbi när man snällt står och väntar är något som man har blivit tvungen att acceptera. Men nej, jag tycker inte det ska vara så. Skärpning Östgötatrafiken!

Sov sött!













Kommentarer
Postat av: Linn

SÄMST! seriöst, skicka ett mail! (n)

2009-02-17 @ 00:09:25
URL: http://linnmarias.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHA

2009-02-18 @ 21:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0