Vinyl & kungahus

Nu är det så att jag tog vara på skatteåterbäringen och köpte mig en vinylspelare. Känns riktigt kul att framöver kunna köpa på sig lite lp-skivor då jag snart har alla bra skivor som finns. (skämt)
Än så länge äger jag på vinyl:

U2- October
U2- With or whithout you
Tiger Lou - the Loyal
Bon Iver - For Emma, forever ago
Iron & Wine - The Shepherd´s dog
Eric Clapton - Backless
Simon and Garfunkel - Wednesday Morning, 3 AM


Förresten vill jag inflika att det där kungliga bröllopet, vilket har väckt stort allmänt intresse och i princip överröstat världsmästerskapet i fotboll vad det gäller mediauppmärksamhet (vilket iof. inte är så konstigt när Sverige inte är tog sig vidare), har för mig väckt till liv lite positiva känslor kring kungahuset och monarkin. Från att ha varit lite halvskepsis fylls jag av en gemytlig och trevlig känsla när jag tänker på hur brudparets kärlek såg så äkta ut, och hur så gott som hela Sverige innerligt följde två människors val att leva med varandra. Jag tycker om när svensken engagerar sig i och stöttar kungligheterna och det ansvar de har fått på sina axlar. Fast kontentan av detta blir väll mest: Hurra för äktenskapet!

Kommentarer
Postat av: Linn

wihu!

2010-06-22 @ 01:20:01
URL: http://linnlundholm.se
Postat av: Cecilia

jaaa! det är vid sådana här tillfällen man är stolt över att vara svensk! :)

2010-06-22 @ 01:22:58
URL: http://www.notesbycecilia.blogspot.com
Postat av: Natanael

lite mindre än 2 miljoner såg vigseln, men ok :)

2010-06-22 @ 15:09:12
URL: http://natanaels.blogg.se/
Postat av: Lukas

Man måste väll få överdriva lite! ;)

2010-06-22 @ 15:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0