Veckans skiva v.16

Jag tänker börja utse veckans album. Upplysa er om vad jag lyssnar på samt skriva något om skivan. Först ut är "Bryter Layter" med Nick Drake. Hans andra och bästa album är släppt 1970 men skulle bortsett från några låtar kunna vara skapat idag. Häpnadsväckande tidlös och fängslande melankoli. På skivan finnes den briljanta "One of these things first". Eftersom jag bloggar från mobilen kan jag inte lägga upp någon bild på omslaget. Fast det gör inget för det är ändå inte så snyggt.

Nick Drake – One Of These Things First


Kommentarer
Postat av: Linn

hahah

2011-04-19 @ 00:41:03
URL: http://linnlundholm.se
Postat av: Lukas

Vad var roligt? :P

2011-04-21 @ 03:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0