Veckans skiva v. 25

Dallas Green, sångaren i screamo-bandet Alexisonfire har ett soloprojekt jag stiftat bekantskap med senaste veckorna. Det började med att min forna klasskompis  gjorde en cover (http://www.youtube.com/watch?v=W8RA18lstxY) på deras låt "As Much As I Ever Could". Låten ägde klass och jag var tvungen att kolla upp originalet. Bandet var City & Colour och skivan hette "Bring Me Your Love". Först och främst vill jag rekommendera ovan nämnd skiva eftersom jag tycker att det är deras bästa. Men lyssna även på deras nya "A Little Hell" som släpptes den 7:e denna månad. Skyhög och klar falsett, enkla arrangemang och mycket hjärta!

City and Colour – We Found Each Other in the Dark



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0