Veckans skiva v.19

Trots att förstasingeln "Jag kommer" inte övertygade mig så börjar hennes skiva sätta sig rejält. Hon lyckas denna gång att tillsammans med Christian Walz skapa en skiva som äger samma kvaliteér som hennes tidigare. Det är sommrigt så det förslår när olycklig kärlek och flyktig lycka behandlas av Maggios trollbindande röst. Jag tror ingen gestaltar en svensk sommarkväll bättre än så här. Uppenbart är ett - att det bor ett popmonster bakom hennes fagra fasad. "Satan i gatan" måste bli veckans album!

Veronica Maggio – Satan i gatan



Kommentarer
Postat av: Natanael

Bra kompis! Älskar denna platta!

Hennes liveframträdanden är sinnessjukt närvarande, nästan som hypnos.

Och låtarna -snälla bli min OCH jag blöder- är nog starten på en era av svensk balladpop tror och hoppas jag :)

2011-05-24 @ 07:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0