Icke att förglömma #4: Dra ut visdomständerna innan det kostar skjortan.

Jag har under den senaste månaden haft mycket besvär med mina visdomständer. De har legat ner och växt rakt fram, orsakat inflamation osv. Ena drog jag ut hos kirurgen i Linköping och andra på privatmottagning i Kneippen då folktandvården hade långa köer.

Nu tänker jag såhär. Kunde inte folktandvården upplyst mig när jag var på undersökning hos dem, 18 år gammal, om att det skulle kosta 2700 kr för att få ut en tand när jag blivit ett par år äldre?

Kunde de inte sagt som jag nu säger till er:

"Få så mycket uträttat som möjligt nu innan du måste betala mer för det".

Ack, ack.






Kommentarer
Postat av: Linn

taskigt av dom! tur att du är så klok och för denna visdom vidare...

2011-02-09 @ 00:10:41
URL: http://linnlundholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0