Veckans skiva v. 22

Jag trodde definitivt att Death Cab For Cuties "Codes and Keys" skulle bli veckans skiva. Men efter ett par lyssningar måste jag medge faktum. Jag njuter inte av musiken. Allt som finns där är brustna förhoppningar om något som ska påminna mig om deras helgjutna skiva "Plans". Inte ett dåligt album, men ack så tråkigt. Lyssna istället på sångaren Ben Gibbards flickväns duo "She & him" (She & Him – Please, Please, Please, Let Me Get What I Want).

Istället klev svenska Palpitation (engelska ordet för hjärtklappning) rakt in i mitt hjärta med sin skiva "I´m Absent, You´re far away" som av längden att döma står på skarven mellan EP och album - ett ganska friskt drag. Det är väsande sång där enkelheten dominerar och där Maria Vejde och Ebba Carlén inte på något sätt utforskar ny mark, men ständigt nyttjar rätt klyschor och hittar ett strålande uttryck.

Palpitation – We Don´t Need To, We Don´t Have To


Kommentarer
Postat av: Alex

Hade missat att dom släppt nytt! Gillar detta med veckans skiva Lukas!

2011-06-18 @ 12:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0