Veckans skiva v. 23

"So Beautiful Or Wo What" är namnet på Paul Simons nya alster. Uppåt 70-år gammal och fortfarande så klar i rösten trodde jag inte man kunde vara. Tydligen värnade han extra noga om halsen tiden innan skivan för att det skulle låta så bra som möjligt, något han lyckades med. Men faktum är att detta inte är något mästerverk. Texterna är okej, ljudbilden skarp och melodierna sådär.
På ett sätt får den mig mest pigg på hans gamla hits som t.ex. "50 Ways To Leave Your Lover" och "Slips Slid´n Away". Men dock helt otänkbart att en av mina absoluta favoritröster, en fantastisk poet och en av milstolparna inom populärmusiken inte skulle få titeln veckans skiva.

Fast förstå mig inte fel nu. Givetvis finns det flera guldkorn även på detta album. "Questions For The Angels", "Rewrite" och titelspåret levererar.

Finns tyvärr inte på Spotify än men kommer troligtvis upp framöver. Keep on going Paul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0