Vart är världen på väg?



Idag lyssnade jag på P3 när jag jobbade och då påmindes jag tyvärr om den dalande skivförsäljningen i det här landet! Tanken på att det inom inom en framtid inte kommer finnas plats för formatet "cd-skivor" i våran värld och vardag känns bistert! Den där idén med att all musik kommer vara tillgänglig för alla hela tiden får mig inte på något julaftonshumör direkt! Hur ska då kommande generation få känna glädjen i att ha sparat sin veckopeng tillräckligt länge så att man har råd att köpa nya plattan med sitt favoritband? Och nej, det är inte av avund jag skriver detta, för att jag själv inte hade tillgång till Spotify som liten. Jag bara tror att vi går miste om något väldigt fint om vi låter cd-skivorna bli bästa kompis med kassettbanden.

En dusch på detta!





Kommentarer
Postat av: Linn

Håller med!!

Tummen ner för detta (n)

2009-02-11 @ 14:59:43
URL: http://linnmarias.blogg.se/
Postat av: hanna

håller med!!

2009-02-11 @ 20:42:53
Postat av: Anonym

Hej Lukas!

Jag håller med till viss del. Men man får inte glömma att ganska många barn (typ jag när jag var liten) har inte råd att köpa sin favoritskiva för nuförtiden kostar nya skivor upp emot 200 spänn. Skulle priset sänkas till en hundring tror jag sjukt många fler skulle köpa skivor istället för att ladda ner. :)

Kom upp till Stockholm snart!!!

2009-02-15 @ 12:36:47
Postat av: Erik

det var jag som skrev det där /Erik

2009-02-15 @ 12:37:29
Postat av: Lukas

Erik: Ja, det håller jag med om! Många skulle nog välja att köpa skivor då istället. Det är nog så med bio också, betala 100 kr för det när man kan tanka ner filmen. Biobiljetten borde också sänkas.Det var en snubbe på radion idag som tyckte att en skiva skulle kosta 12 kr och ett biobesök 20 kr. haha. :)

2009-02-16 @ 13:33:10
Postat av: Anonym

Ja det är kanske att ta i! haha. 12 kr. Då kan man lika gärna ge bort skivorna :P

2009-02-16 @ 17:37:13
Postat av: Erik

Ja det är kanske att ta i! haha. 12 kr. Då kan man lika gärna ge bort skivorna :P

2009-02-16 @ 17:37:33
Postat av: Sophia

Det är illa!

2009-02-17 @ 12:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0