Veckans skiva v. 36

16 Horsepower sammanställer sin karriär i det aktuella släppet "Yours Truly". Det var i början av förra årtiondet som jag hörde låten "For Heaven´s Sake". Den greppade tag i mig, men resten av deras alster lyckades då inte övertyga. Sen dess har mina öron blivit mer öppna för det folkliga soundet, och jag köper till och med de punkiga influenser som skräpar ner produktionen. Det är en svulstig och massiv ljudbild som får varenda hörselhår i öronsnäckan att böja knä.

16 Horsepower – For Heaven's Sake (1998, "Low Estate")


Kommentarer
Postat av: Linn

"hörselhår i öronsnäckan att böja knä" min poet!

2011-09-12 @ 00:29:38
URL: http://linnlundholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0